ienek 2009.03.06. 13:53

(2009. március 6.)

film
Tegnapelőtt megnéztem a Body of Lies / Hazugságok hálója-t. Nem tetszett. Szerelmi történetnek kevés. Kriminek gyenge. Dokumentumfilmek sok. Szóval vegyesfelvágott. Ja, és mi volt a mondanivaló?

doki, bél
[Kis magyar (szar)rögvalóság]. Mivel elhatároztam, ezért utánajárok. Szépen, lassan a magam tempójában. Sajnos az ilyenek, mint a mai, hátráltatnak az amúgy is rögös úton. És lassítanak, ha lehet még egyáltalán. Nade nézzük:
A legutóbbi háziorvosi történet itt megvolt. Továbbküldéssel végződött, némi papírral a kézben és egy kis mintavételre alkalmas műanyag tárolóval. A hozzátartozó útbaigazítás nem volt éppen bőbeszédű, miszerint menjek el X. utcába (pontos házszám nélkül).
Ma reggel sikerült produkálnom egy adag mintát, gondoltam itt a ragyogó lehetőség, elviszem és leadom, hogy haladjunk, azér'. A megadott X. utcában ugyan van egy orvosi intézmény (bőr- és nemibeteg gondozó), de nekem ÁNTSZ kellett. Végigmentem a megadott utcában, de ÁNTSZ-t nem találtam. Visszamentem a nemibetegekhez, megkérdeztem, hogy hol találom az ÁNTSZ-t, ők mondták, hogy igen régen itt volt, de elköltözött, menjek el az Y. utcába, de a pontos címet sajnos nem tudják. Azért biztos, ami biztos mégegyszer végigmentem X. utcában, de nem találtam semmi nyomot.
Mivel az újabb infó az volt, hogy menjek a közeli kórházhoz (a kerület legnagyobb, legszuperebb kórháza!), mert azzal szemben van a keresett Y. utca és ott van az ÁNTSZ, vagy meg is kérdezhetném a Kórházban, ők biztosan tudják. El is mentem oda, rögtön a Mindentudás Egyetemének fődirektorával beszéltem, miszerint A Portással. A válasza igen egyszerű volt, itt nincs ÁNTSZ. (Hm, ezt tudtam és nem is ezt kérdeztem...). Mondom, akkor esetleg tudna valakit, aki megmondaná? Válasz: kérdezzem meg valamelyik járókelőt, vagy egy taxist. (Komolyan ezt mondta, egy portás. Egy orvosi közintézmény portása).
Mivel találtam a közelben egy másik portát -- mint mondtam, nagy intézmény --, ott is feltettem a kérdést. Válasz: ő ezt nem tudja, de menjek beljebb, kb. 10 métert, ott van az információ, ott majd biztosan segítenek. És tényleg, az információs néni, aki egyben a ruhatáros néni is volt, valóban segített. Közben felakasztott két kabátot, majd megnézte a pontos címet egy címjegyzékben. A keresett Y. utca nem a kórházzal szemben, hanem jóval mellette volt. A keresett hely, ami egy régi óvoda/bölcsöde épület, végül csak meglett.
És ráadásul szerencsém is volt! Mivel a kiírás szerint mintaátvétel minden munkanap 8-10 óra között. Huh, ezt véletlenül eltaláltam.
Ha nem lett volna egy táblára kiírva, hogy ez az ÁNTSZ, biztosan elmentem volna mellette. A "kertje" olyan volt, hogy ahhoz képest a Stalker-ben lévő természeti képződmények ápolt pázsitnak tűnnének.
A mintaleadás rögtön a belépés után következett. Egy íróasztal mögött ülő fiatal nőszemély, ellentmondást nem tűrő hangon kérte a mintavétel mellé adott(!) kísérőlapot. ??? Mondtam, hogy nekem nincs olyanom. Az baj. Megbeszéltük, hogy miért, hogyan, mi módon kellett volna elintéznie ezt a háziorvosomnak. A csúcs az, hogy nem is ő, hanem az asszisztense, bizonyos Ursula nővér intézte. Róla már volt szó korábban.
Miután így, kedélyesen átbeszéltük a székelési szokásaimat -- mögöttem a nyakamba lihegett a következő beteg -- leadtam a kis fiolát és jövőhéten kedden-szerdán kell majd érdeklődnöm az eredményekről a háziorvosomnál, akinek valószínűleg ez lesz az utolsó velem való közösködése.
Konklúzió:
Én voltam a hülye, hogy nekiindulásom előtt nem néztem utána rendesebben a kerületi ÁNTSZ intézmény elérhetőségének. Én voltam a hülye, hogy bíztam a háziorvosom asszisztensében, akiről úgy gondoltam, hogy ért ahhoz, amit csinál. Én voltam a hülye, hogy azt gondoltam, ha valaki egy orvosi közintézmény portása, akkor az tud segíteni, akár még ebben az ügyben is. És végül: én voltam a hülye.

A bejegyzés trackback címe:

https://instrumentalisenek.blog.hu/api/trackback/id/tr804557149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása