ienek 2006.10.10. 19:18

(2006. október 10.)

szám.tech.
Ma végre eljutottam odáig, hogy Ubuntu alól szerkesztem (gedit-tel) ezt a kis blogocskát. De amíg idáig eljutottam! Csak ma kb. két órán keresztül próbáltam rávenni a rendszert, hogy engedje módosítani ezt a fájlt: gnome-applets-data_2.12.1-0ubuntu1_all.deb. Szép hosszú neve van, szó se róla. Azért kellett módosítanom, mert amikor telepíteni próbáltam bizonyos programokat, csomagokat, akkor ezt a hibaüzenetet kaptam: E: /var/cache/apt/archives/gnome-applets-data_2.12.1-0ubuntu1_all.deb: corrupted filesystem tarfile - corrupted package archive. Ettől még persze böfögött a rendszer, csakhogy engem zavart, hogy van olyan része ennek az egésznek, ami nem működik rendesen... Hát ezért.
Sikerült mindenféle okosságokat találnom a neten (merthogy azt az elsőként röffentettem be!), de ott olyan egyszerűségek nincsenek, mint pl. hogyan lehet elérni az ablakkezelőket, hm? Alt + Ctrl + F1, egészen F7-ig, ami tulajdonképpen a grafikus megjelenítés (az F8-on is van valami, de még nem tom mi...). Naszóval nagy nehezen eljutottam odáig, hogy superuser-ként tevékenykedhetek (sudo -s), átnevezhetek, sőt! törölhetek is fájlokat. Megváltoztattam a fönt említettnek az attribútumait (chmod 777 -R), majd szépen áthelyeztem egy másik könyvtárba (azért nem töröltem ki, mert láttam már karón varnyút...) és az újonnan letöltött fájlt -- ami méretre ugyanolyan volt, csak dátumra nem --, egyszerűen áthelyeztem a fent nevezett mappába és Synaptic csomagkezelő segítségével, mint Törött-et újratelepítettem, SIKERESEN!
úgyhogy most naon boldog vagyok.
Végső elkeseredésemben már odáig jutottam, hogy regisztráltam magam az Ubuntu fórumán, hogy onnan kérjek majd segítséget. Ez most ugye megoldódott, de úgy érzem nem cselekedtem hiába... Merthogy a "szeretett" Windózom nem indul el. Lesz itt még munka, dögivel :)
Beszéltem K.-val is, bizonyos weboldalról. Úgy néz ki, menni fog a dolog, de csak jan.ban tud fizetni. Sebaj, majd csak lesz valahogy. Viszont holnap kimegyek hozzá Kisma.-ra, mert mindazösszes két szgépe halódik és nem tudott senkit szerezni, aki meg tudná javítani. Namajd én, persze...

bank
Ma voltam bankban is, mert a lakásbiztosításnál megadott aláírásom nem stimmel azzal, amit a banknál adtam le. és ha már ott voltam kérdezgettem ezt-azt mindenféle befektetésekről, megtakarításokról is. Soha nem lehessen tudni, ugyi?

bike
Reggel meg leadtam a bicajomat, mert be kellett állítani mostmár rendesen az első féket és a váltót is, meg volt még pár kisebb nüansz is. Ötezerben fájt nekem, de asszem bőven megérte, ha azt nézzük, hogy az utóbbi 20 évben (tehát amióta bicajozok) még nem voltam szervízben... Ma meg már másodszor is. Az első még múlt héten volt: egy belső gumi vétellel indult, aztán ottragadtam majdnem egy órát, mert gyakorlatilag újrahúzták a hátsó kerekemet, küllők, belső, külső, fék. De legalább mostmár meg tudok rendesen állni :) Mától fogva meg már váltani is tudok :)

A bejegyzés trackback címe:

https://instrumentalisenek.blog.hu/api/trackback/id/tr6615743276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása