ienek 2011.01.31. 00:38

Mostanában n+1

Legion / Légió. Felejthető.
The Tourist / Az utazó. Max egyszer. Vagy nem.

Frissítettem az ubuntumat 9.10-ről, 10.04-re. Eddig minden ugyanaz, messziről nézve :-) Apró észrevételek vannak: kicsit más a szín, kicsit más a megjelenés és mintha gyorsabban töltődnének be a programok.
Más: Pendrive-ra iszonyú lassan másolt nagy fájlt (1.4 GB), tegnap kábé 2 órán keresztül. 4 GB-nál nagyobb fájlnál meg kiírta, hogy túl nagy a fájl. Keresgettem, találtam pár "megoldást": a 4 GB-nál nagyobb fájlokhoz a megoldás, hogy ne fat32, hanem pl. ntfs fájlrendszer legyen a -jelen esetben- pendrive-on. Megcsináltam, simán ment.
A lassú másolásnál már kicsit trükkösebb volt. Két progit is használtam (volna). Gparted és pysdm. Csak az volt a "baj", hogy vagy az egyiket, vagy a másikat tudtam használni. Mindkettőt sudo-val kellett (lehetett csak). Pysdm-mel végül is töröltem az sdc1-et (Corsair, 8GB) és az sdd1-et (Kingston, 2GB), így maradt az alap(?), "eredeti" beállítás/használat. Így most olyan mintha hozzá sem nyúltam volna.
Leírás alapján utánanéztem az alaplapi usb "tulajdonságainak": tud 1.1-et és 2.0-át is. 1.1-nél max. 12 MB/s, 2.0-nál max. 480 MB/s a sebesség. A bios-ban minden beállítás helyes, megfelel a gyors (2.0) usb sebességnek. A másolás mégsem megoldott. Jelenleg kb. 40 MB/s-ről indul és a másolt fájl méretétől függően lecsökken, akár 10 MB/s alá. Ez mondjuk még mindig jobb, mint az 500 kB/s, ami volt...
Érdekességek: Hogyha meg akarom tudni, mennyi idő alatt másolódik át egy fájl, akkor terminálban a cp elé be kell írni: time. Példa: time cp /media/1_Terra/film/SOLARIS.ISO /media/sdc1/
Itt mindenféle érdekességet lehet megnézni a gép működésével kapcsolatban: sudo gnome-system-log
Jelenlegi verziószám: uname -r (2.6.32-28-generic)
Erre: sudo lsusb -v pedig ez jött. Mondjuk ez alapján csak a Bus 001-en van 2.0-ás usb...
Erre: lspci | grep USB pedig ez jött (bármit jelentsen is):
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH7 Family USB UHCI Controller #1 (rev 01)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #2 (rev 01)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #3 (rev 01)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #4 (rev 01)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB2 EHCI Controller (rev 01)
És lőttem ilyet is: hwinfo --usb.

Lacipapának most derült ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://instrumentalisenek.blog.hu/api/trackback/id/tr313450344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása