ienek 2011.12.03. 10:20

Szemészet

Ma jött el a napja, hogy felkeressem dr. HÉ szemorvost a Klinikán. Kábé egy hónapja elmentem hozzá egy ingyenes szemvizsgálatra, mivel ugye vannak ezek a rejtélyes fejfájások, látótérkiesések, szemmigrének(?). Akkor ott röviden, gyorsan megnézett, majd továbbirányított, magához.

11-re volt időpntom, de előbb értem oda. Két vizsgálatról tudtam: papilla OCT és macula OCT. A betegfelvételnél rögtön közölték, hogy mivel most éppen nem működik az a gép, ami ezeket a vizsgálatokat végzi, nem tudják most megcsinálni ezeket. De azért megyek a doktornőhöz?

Ja, csak előbb felhívtam, mondta hogy menjek, majd elvégzünk más vizsgálatokat. Gyors papírmunka, majd le a dokinőhöz az alagsorba. Éppen telefonált, levelet írt szgépen és sms-t mobilon. Aztán jöttem én. Felvette az anamnézist, majd a szokásos: álljak ide és mondjam el a számokat letakart szemmel, majd menjek ki és várjak a soromra.

Vártam, néztem a többieket, olvastam. Szólítottak. Egy kis szobába kellett menni, ahol egy gép volt, meg egy morcos, fásult nő. A gépben kellett nézni egy zöld pöttyöt, majd ha felvillanást láttam, jeleznem kellett. Aztán át egy másik kis szobába, egy kedves asszisztenssel, kezében retro diavetítőre hajazó készülék, abba kellett belenézni és szólni, hogy mikor látom a zöls fény rezgését elidulni és megállni. Aztán a kezembenyomott kis fecnivel -- amin az értékek voltak -- vissza a dokinőhöz, aki beírta a jelentésbe.

Aztán kutyafuttában egy újabb asszisztens, félig ülve, félig menve egy kézi készülékkel kis levegőt fújt a szemembe kábé 1 cm-ről. Annak az értékei is mentek a dokinőhöz. Aztán várni kellett 10-15 percet.

Újabb asszisztens jött, be egy újabb szobába, fejemre három elektródát ragasztott, sötét szobában otthagyott, a másik szobából kiabált át hozzám. Néznem kellett egy bázi nagy monitort, amint fekete-fehér sakktáblaszerű elrendeződés volt, majd uyganaz, csak kisebb négyzetekkel. Egyik szem, másik szem, majd megint egyixem, másixem. Érték kinyomtatva, dokinőnek átadva.

Ezután a dokinő pupillatágítót cseppentett mindkét szemembe a következő vizsgálathoz, majd közölte, hogy most 25-30 percig várni kell, addig menjek nyugodtan a büfébe. Ja, és lehet, hogy közelre kicsit homályosan fogok látni...

Kimentem a portához, kérdeztem hol van a büfé. Válasz: itt olyan nincs, menjek ki a szemközti kisboltba, ha akarok. De mondom a doktornő mondta, ja, akkor menjek erre, arra, majd forduljak jobbra és ott van. Kösz.

Nagy nehezen megtaláltam, ekkor már kicsit fura volt. Néztem volna a szendvicseket a büfében (kantinban) de kurvára nem láttam, hogy ez most szalámis vagy sonkás! Megkérdeztem. Megettem, megittam mindent, amit vettem és próbáltam úgy viselkedni, mint aki mindent jól lát. Ez mondjuk igaz is volt messzire. Meg akartam nézni például az időt, elő is vettem a mobilomat, de nem tudtam fókuszálni a kijelzőre. Kicsit vicces volt. Gondoltam, most egy darabig nem olvasok...

Visszamentem a váróba, a dokinő is jött 5 perc múlva, közben "nézelődtem". Megint megnézte a szemeimet, úgy mint az elején, csak most valami közgyűrűt vagy mit rakott még a szemem elé* és talált is valami kicsi fiziológiás elváltozást: "...bal oldalon mérs. csökkent CFF és PVEP-en mérs. megnyúlt latencia és csökkent ampl. látható, mely látóideg érintettségre utal."

És továbbküldött -- be is jelentett hétfőre! -- Neurológiára. Úgyhogy folyt. köv. A két elmaradt vizsgálatot (papilla, macula) később csináljuk meg, amikor megjavul a gép. Felhívnak mobilon. Tiszta Ámeriká.

Ja, ezek voltak:

  • Vizsgálat
  • Üvegtest biomikroszkópos vizsgálata
  • Centrális fúziós frekvencia vizsgálata
  • Ophthalmascopia, binocularis, indirekt módszer
  • Tonometria oculorum
  • Cornea festődés vizsgálata
  • Cataracta átvilágítás, entoptikus vizsgálat
  • Felszíni érzéstelenítés

 

* Miközben vizsgált, láttam a saját szemem érhálózatát! Valahogy visszatükröződött. meg is beszéltük, azt mondta ez normális. Érdekes volt!

Szólj hozzá!

Címkék: beteg

A bejegyzés trackback címe:

https://instrumentalisenek.blog.hu/api/trackback/id/tr573450116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása